Saturday, November 12, 2011

akulah magnet malang


Majlis Jamuan Akhir Tahun Pengawas Sekolah & Pengawas Pusat Sumber Sekolah SMK Tengku Afzan
11 November 2011
3.00 petang - 5.00 petang
Hotel MS Garden, Perdana Ballroom

1.05 petang - tersangkut kat traffic. bnyk kreta dowh! huh.. =,=*
1.20 petang - tiba di MS Garden. abang aku, Adam hantar aku sampai kat pintu dewan tu. amek kau! Sumpah cantik. aku n beberapa ajk start buat keje.

yg tgh mnulis tu Tan Cheow Lin, TC for short, our Head Prefect

2.25 petang - aku, adhlin ngan sorang senior ni balut hadiah untuk cabutan bertuah nnti. sumpah buruk aku balut. FAIL! x pass nk hantar hantaran buat si dia *my future husband lahh*.
2.30 petang - aida, kawan aku sampai. :D happy aku sbb lme x jmpe dia dowh!
2.56 petang - fairuz call aku. so aku kene tunggu dia kat bawah hotel. dia kata dia kt 7-e. so aku trpaksa msuk mega n cari dia. then dia call aku. dia kata dia kt pintu belakang mega. so aku kena patah balik. gosh! penat! so aq lari bawak dia masuk hotel.
3.00 petang - aku jaga kat pendaftaran. Majlis x start lg sbb Pn Fong, GPK KOKO x smpai lg.. hishhh..
3.20 petang - aku masuk ballroom tu. pn rohemah dh berucap. so aku duduk kat meja. abis sume ucapan, diaorang kene gi amik mknn kat belakang. aku pergi kat tmpt MC sbb nk tgk keadaan kt situ. diaorg kecoh2 psl MC skrip tu. aku tnye apa hal, diaorg kata aku tak buat ruang utk PSS berucap. cuma pengawas je yg berucap. so aq mcm bengang ah! mmg aq buat skrip tu tp.. Tan Cheow Lin, TC for short ialah ktua pengawas. sme form ngan aq. dia kata keje aq just edit skrip tu. so aq buat ape yg dia ckp. n dia x bgtau aq pun yg psl ucapan yg pss kena sampaikan tu. adhlin marah aku.. so aku sedih lah.. even korang yg x kenal aq pun ko bleh thu aq sedih time tu. *kalu korang tgk muka aq lah time tuhh..*
3.35 petang - pastu aku gi ah mkn kat meja aku skejap. sebelum persembahan trakhir, aku kena gi wat keje sikit. so aq trpaksa mkn gelojoh sbb time tu persembahan terakhir. aq mkn aym dgn sgt laju lah kan.. kalu x sempat x psl2 diaorg marah kan aq - lagi. pastu ada benda ganjil lekat kat tekak aq. ohmyyyy!! tulang ayam sangkut kat tekak aq!! sumpah aq rse cm nk nangis time tu!! mmg rasa sgt dia lekat kat situ! rasa mcm ada jambatan je kat dlm tekak aq tu! sumpah aq x tipu! sakit! aku minum air sampai abis dgn sgt laju sbb nk turunkan tulang tu. sumpah aq takut! pe yg akn jadi lps ni?? tulang! tulang x leh dihadamkan! aku takut! sumpah takut! ya allah!! mata aku dh berair tahan drpd nangis. narisha kata makan lah nasi. so aku try mkn nasi. adalah jugak perubahan lps tu. x lah rasa sgt dia trsangkut. so aku mkn lgi nasi.
3.45 petang - okay.. aq trus gi kat tmpt MC brcakap. then vivian, secretary pengawas suruh aku tarik microphone kat atas stage ke belakang sikit. so aq naik n bawak ke belakang. then aq turun. vivian suruh aku pergi kat meja hadiah. okay.. sblm tu aku gi kat meja aku amik tembikai. sambil jln aku masukkan tembikai dlm mulut. then pn Fong, you-know-who, panggil aq. so aq gi lah kat meja mkn diaorg which is dpn skali. then dia kata aq ni x sopan sbb makan mulut penuh. aq senyum plastik je lah.. sape happy bila org kata ko x sopan. then, 1 meja tu ketawakan aku. sumpah rasa cam nk bunuh sorang2! aq rase cam aq ni lawak circus! then aku pergi smula kat meja hadiah. kene prepare bawak sijil pengawas form 5 naik stage.  atas dulang tu ada sijil n medal. so aq naik stage. bawak dulang tu. OHMYYYY!! ko thu x, 2 medal kat atas tray tu tumbang. nasib baik x jatuh! then sambil kasi sijil, Pn Rohemah, guru disiplin marah aku sbb x susun sijil ikut turutan nama! allah, sumpah aku bengang gila! aq tak in charge dlm susun sijil ni! maksud aku susun sijil ni lah. kerja aq just hantar dulang tu je! aku pun baru sampai time tu! urghhh!!
3.50 petang - so aq turun stage n cepat2 amik yg mendalah miss universe pakai kat badan dia tu. alah yg letak kat bahu diaorg tu..   pastu aku naik lah.. okay tu x de masalah. alhamdullilah.. pastu.. ada sesi cabutan bertuah. aku balik kat meja aku. aku bgtau aida yg pasal ape jadi kat aku mase aku makan tembikai tu. time tu aku duduk mencangkung kat lantai n menghadap kat dia lah.. sumpah aku nak nangis!! semuanya sgt x menjadi! pastu kwn2 aku kat meja ckp nama aku dipanggil sbb menang cabutan bertuah. aku pun mcm huh?! bertuah?? aku x rasa aku bertuah. tapi aku pergi lah ambil hadiah tu. sampai kat atas stage, Najib, GPK Pentadbiran bagi aku hadiah tu. pastu dia cakap 'eh, bukan ke awak yg bagi hadiah kat atas pentas tadi?' pastu aku jawab 'a'ah' sambil senyum lebar.
4.30 petang - sesi bergambar. memandangkan abis awal, kwn2 aku ajak gi mega. sblm tu, ktaorg kuar dewan sbb nk amik fail. semua pengawas kena amik fail utk cenderamata lah kan.. so aku amik. then aku pergi kejar kwn aku yang dh jauh bla tinggalkan aku. then diaorg kata 'dh amik duit rm5 ke?' aku mcm 'huh? amik duit?' then diaorg kata 'cepatlah pergi amik' so aku lari gi tmpt meja pendftaran td tu utk amik duit. pastu trus blah.
4.40 petang - masuk mega n terus aku pergi popular cari buku meg cabot. ahhh.. sayang sbb x de buku dia. aku cari lagi. then aku nmpk buku Meg Cabot - Forever Princess. aku rse cm nk beli! tp aq x minat nk baca psl princess-princess ni.. so aku terpaksa letak buku tu. tu je yg tinggal! sayang nk letak balik. pastu aku cari buku lain. aq tgk kat satu rak ni. ada buku Sophie Kinsella writing as Madeleine Wickham - Sleeping Arrangements and buku Sophie Kinsella writing as Madeleine Wickham - Swimming Pool Sunday and also Sophie Kinsella writing as Madeleine Wickham - The Gatecrasher last but not least Sophie Kinsella writing as Madeleine Wickham - A Desirable Residence. and of course ade lah buku dia yg lain lagi. amik masa yg agak lama sbb x tau mne nk beli. XO so I decided..

oh yeah, yg small pouch tu aq bli ngan Li Ann. cute huh? >.<

Sophie Kinsella writing as Madeleine Wickham - Sleeping Arrangements tu. kwn2 aq mcm dh boring duk kat popular so aq ajak diaorg keluar. hishhh.. kalu bleh, aq nk duduk kt situ lme2 tau! kte org jalan2. aku, Fairuz n shuhada pergi kat atas skali. level cinema tu. kte org msuk kt dlm tmpt bowling! :P saje just masuk n kuar balik. hahaha.. sumpah x de keje. then turun bawah skali. bli icekim mcd . sumpah abg mcd tu cgt cute! :P hahahha.. n know what, dia 15 sama mcm aku! goshh.. dgr suara dia nmpk sgt dia tu nerd n baik. hahhaha.. okay, cukup menggatal disini =.='
6.00 petang - kteorg mkn icekim kat bangku yg berdekatan dgn pintu belakang mega sbb Fairuz nk tunggu mak dia kat situ. pastu kte pindah duduk kat bangku yg berdekatan dgn cashier icekim td tu dgn tujuan nk cuci mata tgk abg mcd tu! sumpah bodoh.. then Fairuz kata dia nk beli icekim kat dia pnye adik. x tau lah btul ke or nk amik kesempatan.. hahahha.. time tgh beratur tu tbe2 plak mak dia call. mak dia kata yg mak dia dh ada kat pintu belakang mega. then Fairuz trus blah. beberapa seconds pastu Ayah Shuhada call. ummm.. pastu ape lg.. dia balik lah.. tinggal aq sorang. huh... sumpah sedih.. aq pergi kat popular semula.. entah kenapa aku rse selamat kat popular.. 
6.30 petang - mak aku call. dia kata dia kat popular. pastu aku jalan kuar ke pintu belakang popular. nmpk mak aku kt rak magazine. then phone aq bunyi. eishh.. spe plak sms aq ni. mmg sah bkn mak aq yg sms. aq tgk skrin.. 'Tan Cheow Lin'. pe lg yg dia nk ni?! so aq bka sms tu. dia kata aku kene email paperwork psl jamuan tu kat ai fen. huh? paperwork? aku x buat paperwork. mmg lah aku buat tp tu time kte pilih hotel Megaview dulu. then bila dh pilih Ms Garden ni org lain yg buat. so aq kata 'sori.. i kat mega with my mum' then dia kata 'oh takpe. lmbt sikit pun x pe.' pastu mama aq nk jln2 cari mkn jap kat mega tu. dia lapar. ahhahha.. tp x mkn pon kt mega sbb abg aku kat umh
7.00 malam - sampai umah.. mak aq nk sembahyang dlu. aku bka komputer. check sme ada btul x aq yg buat paperwork tu. ok mmg sah aq x buat. then aku call TC yg aq x buat paperwork tu. so dia kata 'ok lah.. bgtau Ai Fen yg you x buat paperwork tu' *Ai Fen senior aq - bendahari pengawas* then aq sms Ai Fen. settle. mak aq siap sembahyang n ready nak kuar mkn. so aku suruh dia tunggu sbb aq nk kencing.
7.15 malam - aku masuk tandas kat dlm bilik aku tuh. bka paip air n duduk cangkung. then ade bende itam kat atas lantai celah kangkang aku. aku ingtkan aq period. pastu dia bergerak! ya Allah!!! LIPAN kat betul2  celah kangkang aku! aku bangun sambil undur belakang. dia pergi kat bawah kolah aku. aku tutup paip n true blah. msuk kete aku bgtau mama aku. 
11.00 malam - aku masuk tdo. mak aku tdo kat bilik aku. bantal peluk dia tinggal kat bilik dia. maybe dia malas nk amik so dia peluk aku je.. =.=' so aku pusing kat arah dia n peluk dia balik. time tu aq x tdo lg sbb pikir psl jamuan yg super disaster td.. :'( entah knapa dgn mama aq mlm tu.. sblm ni dia trtinggal selimut dia kt dlm bilik dia. x kan lah dia terlupa nk amik bantal peluk jgak.. so aq lpekan je psl tu. tbe2 plak air kat dlm mata aq ni meragam. ada ke patut dia gi keluar time aku peluk mama aq?? huh... sumpah hilang macho! pastu ade plak bunyi mcm atap bocor. setahu aku x ujan mlm tu.. hahha.. mmglah x ujan. bunyi air mata aku jatuh kat cadar n tilam aq semua. hahha.. x pasti sme ada mama aq dgr x..





sampai skrg aq x leh lupakan apa yg jadi hari smlm.. 
i'm glad it's finally over.. 
i'm sure gonna skip my school on monday..
seriously.. i'm in misery 

even our dato pengetua balik awal from the dinner..
nampak sgt yg dia sgt marah..
huh... skrg pun msih sedih psl smlm..
Past is Past, right?






i wish you're here..

0 comments:

Post a Comment